Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΕΚΚΟΛΑΠΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ

(οι βελτιώσεις αναρτήθηκαν στο http://nikias-ekkolaptiki.blogspot.gr/2013/04/2.html )

Μετά από αρκετό διάβασμα και με το δεδομένο ότι πάντα με γοήτευε η ιδέα να κάνω πράγματα που ποτέ δεν πίστευα ότι μπορώ να τα κάνω, αποφάσισα να φτιάξω μια μηχανή εκκόλαψης
Την ιδέα αυτή μου την ενίσχυσε κάποιος "ειδικός", που μου είπε ότι δεν πρόκειται να καταφέρω να την φτιάξω χωρίς την βοήθεια του. Αυτό ήταν! Το αποφάσισα.
Το αποτέλεσμα το παρουσιάζω παρακάτω, αφού πρώτα ευχαριστήσω για την βοήθειά του τον φίλο Θανάση     http://ekkolapsi.blogspot.gr/2011/08/blog-post.html

Είναι μια εκκολαπτική με αυτόματο γύρισμα αυγών, ρυθμιζόμενη θερμοκρασία, υγρασία, αερισμό, αριθμό περιστροφής ανά μέρα (την έχω ρυθμίσει στις 5)
Η θέρμανση παράγεται από αντίσταση φούρνου και ο εσωτερικός φωτισμός είναι με led.
Η θερμοκρασία του νερού (επομένως και η υγρασία), ελέγχεται με αντίσταση πλυντηρίου
Κουτί από μελαμίνη αδιάβροχη διαστάσεων 60Χ60Χ60. Αντί για τζάμι έβαλα plexy glass 10 χιλ.




Ανεμιστήρας 220 V από φούρνο. (το κουτί είναι απο παλιο κινητό motorolla V3)



Σποτάκι ωοσκόπισης 50watt



Το πορτάκι έχει στοιχεία του εαυτού μου. (υπερβολικό στα όρια του κιτς)



Χωνί πρόσθεσης νερού, για να μην ανοίγω το συρτάρι συνέχεια.



Πίνακας ελέγχου. Το καμάρι μου! Οι Ελληνικοί χαρακτήρες είναι απαίτηση του φίλου μου του Γιάννη, σε μια κρίση πατριωτισμού.




Στο πάνω μέρος διακρίνεται ο ροοστάτης του ανεμιστήρα για έλεγχο της ροής του αέρα.



Ηλεκτρικός πίνακας για ασφάλεια γιατί έχω και 2 μωρά. Η αρχική του χρήση ήταν θήκη για δισκέτες υπολογιστή.




Στο εσωτερικό διακρίνεται αριστερά το μπράτσο περιστροφής των αυγών. Είναι από δορυφορική κεραία με ρυθμιζόμενο άνοιγμα ανάλογα την διάμετρο των αυγών που βάζω κάθε φορά.
Στο βάθος είναι το θερμόμετρο - υγρασιόμετρο το οποίο συνδέεται ασύρματα με το θερμόμετρο του γραφείου μου (για να το ελέγχω κάθε στιγμή και να προλάβω τα χειρότερα), ενώ από κάτω  είναι η αντίσταση για το νερό.



Άν έχουν λίγο φιλότιμο, θα βγούν σε 19 μέρες....


(οι βελτιώσεις αναρτήθηκαν στο http://nikias-ekkolaptiki.blogspot.gr/2013/04/2.html )

8 σχόλια:

  1. Φίλε Νικία ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ να έχεις. Την έχεις κάνει υπερλουξ βλέπω. Πόσο περίπου σου κόστισε η όλη κατασκευή; Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω επίσης πως έφτιαξες την αυτόματη περιστροφή των αυγών και την επιλογή των γυρισμάτων. Να την αναλύσεις σε παρακαλώ.
    Μην ξεχάσεις να τα ψεκάζεις με νερό τις τρεις τελευταίες ημέρες μία φορά την ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Θανάση.
      Τό κόστος της μηχανής δεν μπορώ να το υπολογίσω, γιατί σχεδόν όλα τα υλικά τα είχα. Οι θερμοστάτες είναι από παλιά μηχανήματα. Μου αρέσει να πηγαινω στις μαντρες με τα παλιοσίδερα και να παίρνω ότι μου κινει το ενδιαφέρον (πάντα με το κιλό) Το μόνο που αγόρασα είναι το μπράτσο για την περιστροφή των αυγών (μεταχειρισμένο 15€).
      Είναι ένα μπράτσο που χρησιμοποιούν στις δορυφορικές κεραίες για να τις κινούν.
      Η περιστροφή των αυγών γίνεται ως εξής:
      Σε ένα ξύλινο πλαίσιο έχω προσαρμόσει 2 μηχανισμούς συρταριών (γλυστιέρες) δεξια - αριστερά.
      Στη μία πλευρά βίδωσα το μπράτσο έτσι ώστε να μετακινεί το πλαίσιο.
      Όταν είναι κλειστό, το πλαίσιο βρίσκεται στην πίσω θέση και ρυθμίζω το μήκος που θα ανοιξει (εχει επάνω του ρυθμιστή) αναλογα με την διάμετρο των αυγών που βάζω.
      Υπάρχει ένας χρονοδιακόπτης που δινει εντολή κάθε πότε θες να κινείται.
      Ενα διπλό ρελιέ αλλάζει την πολικότητα κάθε φορά και έτσι κινείτε μπρος - πίσω.
      Μπορείς να βάλεις και 2 τερματικά για να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
      Καλύτερα να τραβήξω ένα βιντεάκι για να το δεις και θα καταλάβεις.
      Σύντομα, με την πρώτη ευκαιρία θα το κάνω.

      Διαγραφή
    2. Φίλε Νικία μπορείς να ζωγραφίσεις την συνδεσμολογία χρονοδιακόπτη διπλού ρελιέ και μηχανικού μπράτσου και να την δημοσιεύσεις;

      Διαγραφή
    3. Θανάση ρίξε μια ματια σε αυτο το σχέδιο http://prntscr.com/q0xy8
      Θα σου πρότεινα όμως να πάρεις ένα έτοιμο απο μαγαζι με ηλεκτρονικά κυκλώματα.

      Διαγραφή
  2. Ξαδερφος μου ειναι ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΑΓΥΙΟΣ. Ειναι τελειο φιλε. Αντε και θα τον καταφερεις και τον πρωτο ελληνικο πυραυλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί είπες ότι είσαι ξάδερφος ρε, καρφώθηκες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε Νικία πως πήγε η μηχανή σου στην εκτροφή σου; Αντιμετώπισες προβλήματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Θανάση καλημέρα. Απο τα 6 αυγά που είχα βάλει αφαιρεσα τα 4 που δεν είχαν σπόρο και βγήκαν τα 2. Τώρα έχω βάλει 60 και τα περιμένω να βγούν την παρασκευη και το σαββατο. Εχω βγάλει φωτο και με την πρώτη ευκαιρία θα τις ανεβάσω.

      Διαγραφή